
برای انجام این تمرین حتما برگه را داخل طلق وشیرازه قرار دهید. سپس ابتدا فرزندتان بخش های سمت راست را بخواند وپس از کسب مهارت لازم در خواندن این بخشها، هر یک از صداهای ردیف بالای جدول را به هر یک از بخشها اضافه نموده تا فرزندتان بتواند بخش های جدید را بخواند.«باب، باد، بام، ...»
مجدداً تأکید می شود هیچ نوشته ای روی برگه انجام نمی شود . نوشته ها باید با ماژیک وایت بورد روی طلق انجام گیرد.
در این تمرین هدف، خواندن بخشها می باشد، که در بین این بخشها کلمات معنی دار مثل:«باد، بام، مار و...» را تشخیص دهد. وبرایشان جمله بگوید.
این تمرین نیز روی طلق وبا ماژیک انجام می شود.«روی برگه چیزی نوشته نشود.»
کلمات«آب - باد - بابا - تاب - بادام- اَسب - اَدَب- اَبَد- آباد- آداب - با اَدَب- داماد- آمَد- آدَم - آمَدَم- داد- آدامس» را ابتدا بخواند ، آن را داخل کادر مستطیل شکل ردیف اول بنویسد. سپس در ردیف دوم بخش های کلمه ، داخل گردی های ردیف سوم صداهای هر کلمه را قرار دهد . و در آخر با آن کلمه جمله بسازد. واین جمله را در دفتر فارسی منتقل کند وبنویسد. طلق وشیرازه وماژیک رابرای انجام سایر تمرینات مشابه در منزل نگهداری نمایید.
نوع مطلب :
ارزشیابی کیفی توصیفی، فارسی،
برچسب ها :
تکلیف، آخرهفته، کلمه، بخش، صدا،
لینک های مرتبط :